@ Grandbag

MY MUSIC

Latest tracks by Madame B

GET THE ALBUMS AT BANDCAMP, ZORCH FACTORY RECORDS, AFMUSIC, VAULT 106 ,AMAZON ,DEEZER, SPOTIFY, EMUSIC etc

CONTACT: madamebmusic@hotmail.fr

WHAT THEY SAID...

" I've been listening to her CDs and liking 'em a lot. They give me those half awake nightmares.This is really good stuff! Damnation."
LONESOME WYATT,THOSE POOR BASTARDS -

- " I really love her music. It's great, musically and vocally.A bit of Joy Division smashed into Lydia Lunch, but it isn't a rip-off of either. Nice videos, too. It's all great, but " Noisi(h)er Silence" is honestly phenomenal. I'm impressed and even more honored by the fact that she likes my music. "
ZEBULON,SONS OF PERDITION -

- " The instrumental tracks and her voice are unusual and special.If she used a real drummer everything would be perfect."
RHYS CHATHAM -

- " Madame B composes pieces which are so flavourful as the original New York No Wave's productions.If the good fairy bend little over the cradle, she has everything to become the French Lydia Lunch"
YG,EX DADA'S NOISE -

- " Her stuff is crazyyyy! "
OTTO VON SCHIRACK -

- " Twisted thoughts and angry incantations over wonderful mechanical clattering and surreal washes of sonic gloom. Moody introspection and brooding sensuality. Deeply personal music from a true artist."
GUILTY STRANGERS -

- " On a minimalist music, Madame B proclaims her cries of pain or hope to create an obsessing haunting atmosphere, which takes us far, in a dark and melancholic world. A different sound which is worth it. "
COLD WAVE YEARS -

SOME OF MY VIDEOS

MORE HERE : http://www.youtube.com/user/MadameBarree

jeudi 29 juillet 2010

Please Kill Me : L'histoire non censurée du punk racontée par ses acteurs

J'ai envie de vous faire découvrir un livre que je lis en ce moment et qui me plait beaucoup: "Please Kill Me" de Legs McNeil and Gillian McCain.
Comme le dis le titre c'est l'histoire non censurée du punk racontée par ses acteurs, un régal!




Présentation de l'éditeur:

Please Kill Me est le fruit (vénéneux) de centaines d'heures d'entretiens avec ceux qui ont animé l'un des mouvements culturels et musicaux les plus détonants de la fin du vingtième siècle : le punk-rock américain. Réalisé sous forme de montage nerveux, extrêmement vivant et souvent impitoyablement drôle ou tragique, ce livre dans lequel les voix se répondent rarement pour s'accorder nous offre une plongée incroyable dans la vie quotidienne pleine de bruit et de fureur, de drogues, de catastrophes, de sexe et de poésie (parfois) du Velvet Underground, des Stooges d'Iggy Pop, du MC5, des New York Dolls et des Heartbreakers de Johnny Thunders, de Patti Smith, de Television, des Ramones, de Blondie et de dizaines d'autres. Avec leur gouaille et leur verve redoutables ou leur humour pince-sans-rire, les acteurs ressuscitent pour nous les anecdotes les plus délirantes des différentes époques de leur vie, font revivre ces personnages attachants et/ou détestables (avec des scènes d'anthologie à tous les chapitres), à tel point qu'on a l'impression de partager avec eux ce quotidien insensé de galères en tout genre, qu'on étouffe de rire à l'évocation des frasques d'Iggy Pop déchaîné ou d'un impayable Dee Dee Ramone ; ou qu'on ravale ses larmes à celle de la fin calamiteuse d'un Johnny Thunders ou d'un Jerry Nolan. L'enchaînement irrévérencieux des points de vue provoque des effets comiques souvent irrésistibles, puisqu'ici, comme l'indique le sous-titre, aucune censure n'a cours les amitiés indéfectibles côtoient les antipathies persistantes et les amours explosives (Connie et Dee Dee, Sid et Nancy). Personne ne semble pourtant avoir la moindre honte à dévoiler ce qui fut bien souvent un mode de vie extrême, disons extrêmement rock'n'roll, moins centré sur l'image que le punk anglais et dédié avant tout à une certaine forme d'innocence paradoxale, refusant aussi bien les idéaux peace and love éculés des années 60 que la culture de l'argent roi qui se profilait avec l'arrivée des années 80. Mais cette innocence verse un lourd tribut à ses excès (overdoses, coups de couteau, prostitution) et manipule la dérision comme une arme de destruction massive. Please Kill Me se lit comme un roman à plusieurs voix, rapide à couper le souffle comme une chanson des Ramones.

lundi 26 juillet 2010

Instrument - Ten Years with the Band Fugazi




J'ai envie de vous parler de ce DVD sorti en 2001 "Instrument - Ten Years with the Band Fugazi".
Il représente une collaboration entre le cinéaste Jem Cohen et le groupe de Washington D.C. Fugazi, sur une période de 10 ans (de 1987-1996). Loin d'être un documentaire traditionnel, c'est un portrait de musiciens à l'oeuvre.
A voir absolument!


Fugazi "Bonus DVD"
envoyé par ben-never-scene. - Regardez d'autres vidéos de musique.

Autres interview et videos:



samedi 24 juillet 2010

Lee Ranaldo - Midi Festival 2010 ( Hyeres )

Merveilleux! Tout en emotion! Entre le concert intimiste et la performance, un grand moment!
Enjoy avec les photos et les videos :)

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lundi 19 juillet 2010

Steve Miro And The Eyes


steve miro and the eyes Pictures, Images and Photos

STEVE MIRO AND THE EYES est un groupe post punk des early 80s originiare de Manchester. Steve Miro etait un des fondateurs de "Object Label".

Steve Miro (vocals, guitar), Jimmy Carter (bass), Delroy Smith (saxophone), Brian Martin (drums).

Band's discography:
Dreams of Desire 7" (1979)
Rude Intrusions lp(1980)
Second Sentence lp (1981)









Spherical Objects were an important representative of the Manchester, UK-based experimental independent post-punk scene of the late 70s (including other more or less experimental groups like The Passage, Steve Miro & The Eyes, Tirez Tirez and Grow Up). All these bands were hosted under the Object Music record label. Many of them shared musicians, thus the movement looked more like a musical collective (actually, there was indeed a Manchester Musicians Collective, started by Dick Witts of Passage).

Leader and heart of the band was Steve Solamar (real name Steve Scrivener), a distinct song/lyrics writer with a « terrible voice » (as many fans would say). However, this twisted voice adds even more to the idiosyncratic character of the music.

In summer 1978, they recorded their first LP, « Past And Parcel », which sounds more diy than everything they did afterwards. Their best came with « Elliptical Optimism » (1979) and « Further Ellipses » (1980). The former still keeps contact with punk and 60s garage sound. « Further Ellipses » puts more emphasis on ultra-romantic melodic synth tunes (The « Final Part », « The Root »), a small share of Latin guitar melancholy and production perfectionism (as possible as it could be on those small record labels). Nevertheless, tracks like « Set Free » betray the strong influence of rhythm & blues; unusual for a British post-punk band of that period.

In 1980, Solamar collaborated with Steve Miro as the Noyes (i.e. « noise ») Brothers, to produce more experimental music forms. They recorded a double LP (« Sheep From Goats »), which was far more unconventional than anything they had created with their own bands. Other Solamar projects were Warriors and Alternomen Unlimited, while John Bisset Smith was involved into Grow Up (all recording for Object Music).

In 1981, Spherical Objects recorded their last LP, « No Man’s Land ». It was a return to more archetypal rock forms like those perverted and twisted in « Elliptical Optimism ». However, the vigour and inventiveness of the latter were notably lacking.

Unfortunately, not a single word of news exists after 1981 about Spherical Objects or Steve Solamar except that, (according to Simon Reynolds « Rip It Up and Start Again: Post Punk 1978-1984 ») he changed gender (now known as Shirley).


http://manchestermusicianscollective.org/

vendredi 16 juillet 2010

PEOPLE WHO DIED

James Dennis "Jim" Carroll (August 1, 1949 – September 11, 2009) was an author, poet, autobiographer, and punk musician. Carroll was best known for his 1978 autobiographical work The Basketball Diaries, which was made into the 1995 film of the same name, starring Leonardo DiCaprio as Carroll.



Patti Smith performs the Jim Carroll song "People Who Died" that originally appeared on the 1980 Jim Carroll Band album "Catholic Boy". Recorded live @ Roskilde Festival in Denmark on July 3rd, 2010.

jeudi 15 juillet 2010

Festival " Les Deferlantes d'Argeles " 2010

Un moment intense et inoubliable avec Patti Smith, Iggy Pop and The Stooges.
Quelques photos et videos à découvrir.
Enjoy! : )

Les prochains concerts à venir seront: LEE RANALDO à Hyère en juillet, GRINDERMAN à Paris en octobre et PATTI SMITH à Paris aussi,mais en janvier ;elle jouera l'album " Horses ".


Patti Smith, Argeles 2010Patti Smith, Argeles 2010Patti Smith, Argeles 2010Patti Smith, Argeles 2010Iggy Pop & The Stooges, Argeles 2010Iggy Pop & The Stooges, Argeles 2010Iggy Pop & The Stooges, Argeles 2010Iggy Pop & The Stooges, Argeles 2010







mercredi 7 juillet 2010

WHEN YOU'RE STRANGE

C'est un film, ou plutôt un documentaire que je veux partager avec vous.
WHEN YOU'RE STRANGE est excellent,tout simplement.
A voir absolument! De préférence en V.O.


good


Synopsis :
A l’origine, il y a Les portes de la perception, le livre d’Aldous Huxley sur son expérience de la mescaline et d’autres drogues hallucinogènes. La citation de William Blake, qui lui a fourni le titre de ce livre, inspira également Jim Morrison et Ray Manzarek pour le nom du groupe - The Doors - qu’ils fondèrent en 1965 à Venice Beach avec John Densmore et Robby Krieger. Ils allaient devenir l’un des groupes les plus importants et les plus influents du rock américain.


jeudi 1 juillet 2010

CHOKEBORE ( site ici )

En concert au ROCKORAMA à Toulon ce vendredi.
CA VA ETRE BON!
J'avoue être une inconditionnelle de leur 1er album MOTIONLESS...mais je pense que ça va être un trés bon moment quand même, oh oui!







UN EXCELLENT WEEKEND A TOUS! :))